انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: راهکار هایی برای جلوگیری از کم شنوایی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
کم شنوایی یکی از مشکلاتی است که در دنیای مدرن امروز ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد، برخی از کودکی کم شنوا و یا نا شنوا هستند و برخی به مرور و یا در میانسالی دچار کم شنوایی می شوند. برای درمان کم شنوایی در برخی مواقع می توان با دارو و یا عمل جراحی اقدام نمود و یا از سمعک نامرئی و یا سایر مدل ها که برخی قیمت سمعک ارزان هستند استفاده نمود.
در مطالب قبل شما را با مهم ترین علائم کم شنوایی و خرید سمعک آشنا کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد کم جلوگیری از کم شنوایی اطلاعات بیشتری به دست آورید.

اگر فقط یکبار گوش شما آسیب ببیند دچار دردسر خواهید شد. به همین خاطر جلوگیری از آسیب های احتمالی به گوش بسیار مهم است و نقش مهمی در عدم کم شنوایی دارد. تا دیر نشده مراقب گوش هایتان باشید و برای رسیدگی و مراقبت از گوشتان کارهای لازم را انجام دهید.
در محیط هایی که صدا بلند است از محافظ گوش و یا تو گوشی استفاده کنید.

حداقل حدود 15 درصد از آمریکایی ها دچار مشکلات گوش و کم شنوایی هستند چرا که در محیط های شلوغ کار می کنند.

انواع صدا های بلند می تواند برای شنوایی شما خطرناک باشد. از صدای کنسرت و مهمانی های شلوغ گرفته تا صدای فریاد سایرین

استفاده از تو گوشی می تواند راهکار مناسبی برای حضور در محیط های پر صدا باشد.

صدا را کم کنید.

طبق سازمان سلامت جهانی 1.1 بیلیون نوجوان و افراد جوان در سرتاسر دنیا به دلیل استفاده نا درست از وسایل صوتی در خطر کم شنوایی و مشکلات گوش هستند.

اگر دوست دارید از صدای موزیک با هندزفری لذت ببرید نباید صدای سیستم صوتی شما از 60 درصد بیشتر باشد علاوه بر این بیشتر از 60 دقیقه در روز نباید از هندزفری استفاده کنید.

در ادامه مقالات شما را با سمعک نامرئی و جلوگیری از کم شنوایی بیشتر آشنا خواهیم کرد