انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: سرفصل های آموزشی دیجیتال مارکتینگ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ ایران کدام است؟
احتمالا شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید می‌خواهید از بین چندین و چند دوره مختلف دیجیتال مارکتینگ که در حال حاضر در حال برگزاری هستند یکی را انتخاب کنید. در این پست قرار است بهترین دوره‌های دیجیتال مارکتینگ ایران را بررسی کنیم و سعی کنیم خیلی منصفانه تمام سرفصل‌ها و شرایط شرکت در این دوره‌ها را  تحلیل کنیم. 
در این بین اگر تعریف از خود نباشد اطلاعات دوره دیجیتال مارکتینگ آغازینو را هم در اختیار شما می‌گذاریم، دوره‌ای که تنها جنبه آموزش دیجیتال مارکتینگ ندارد و شما به صورت عملی و با کار کردن روی یک پروژه واقعی (حتی اگر کسب و کار یا ایده‌ای نداشته باشید هم به شما کمک می‌شود تا ایده مناسب خودتان را پیدا کنید) فعالیت در فضای دیجیتال و آنلاین را تجربه می‌کنید.
 معیار‌های اساسی برای انتخاب بهترین دوره دیجیتال مارکتینگ در ایران
شمایی که در حال خواندن این مقاله هستید قطعا به دنبال یک دوره دیجیتال مارکتینگ عالی و درجه یک می‌گردید تا بتوانید آینده خودتان را تضمین کنید، اما برای اینکه کدام مورد را انتخاب کنید شک دارید.
اما یک دوره خوب به نظر شما چه معیارهایی دارد؟
  • مباحثی که در آن تدریس می‌شود؟
  • هزینه دوره؟
  • اساتید؟
  • مدرکی که ارائه می‌شود؟
در حال حاضر اینقدر تعداد دوره‌های مختلف که در حال برگزاری هستند زیاد است که انتخاب میان آن‌ها خیلی سخت می‌شود. اما نگران نباشید، سعی می‌کنم در این متن مهم‌ترین معیارهای یک دوره دیجیتال مارکتینگ حرفه‌ای را بیان کنم  تا در انتهای مقاله و بررسی دوره‌هایی که معرفی می‌کنم، گزینه ایده‌آل خودتان را پیدا کنید. پس با من همراه باشید.
 
[عکس: Digital-marketing-services.jpg] مباحث و خدمات دوره دیجیتال‌مارکتینگ  
به جز مباحث درسی، خدماتی که مدنظر مدیر آن شرکت یا کالج قرار می‌گیرد هم اهمیت دارد. به عنوان مثال، آیا برای کمپین‌های تبلیغاتی و یا سایت‌هایی که برای دانشجویان هزینه‌بر هستند مبلغی در نظر گرفته می‌شود یا نه، خود دانشجو باید هزینه‌ها را جداگانه و خودش پرداخت کند. علاوه بر آن، آیا برای طراحی سایت هاست و دامنه و ابزارهای مورد نیاز به دانشجو اختصاص داده می‌شود؟ این‌ها مواردی هستند که در انتخاب دوره بازاریابی بسیار اهمیت دارند.
 
[عکس: online-digital-marketing-class.jpg] [size]اساتیدی که دروس پیشنهادی دیجیتال مارکتینگ را تدریس می‌کنند[/size]
مهم‌تر از طرح درس هر دوره، استادانی هستند که آن‌ها را مطرح می‌کنند. در واقع اگر افرادی باشند که خود صاحب یک کسب‌وکار حرفه‌ای و موفق باشند و تجربه‌های مختلفی کسب کرده باشند، خیلی بهتر و کاربردی‌تر می‌توانند مطالب را انتقال بدهند تا کسانی که فقط به صورت آکادمیک آموزش دیده‌اند. 
[عکس: online-class.jpg][size] [/size][size]نحوه برگزاری کلاس‌های دوره دیجیتال‌مارکتینگ[/size]
امروزه که بیشتر افراد درگیری و مشغله کاری بیشتری نسبت به گذشته دارند، اگر به دنبال آموزش موضوعات خاصی باشند، اول از همه به روشی که آموزش صورت می‌گیرد توجه می‌کنند که آنلاین و مجازی است یا حضوری. برای خیلی‌ها آنلاین بودن اهمیت دارد تا بتوانند در هر جایی از ایران که هستند آموزش‌ها را فرا بگیرند. 
 
[عکس: time.jpg][size] [/size][size]زمان اختصاص داده شده برای هر دوره دیجیتال مارکتینگ[/size]
مسئله‌ای که بهتر است به آن توجه شود این است که اساتید با حوصله و مثال مختلف مطالب خود را به دانشجویان توضیح دهد که این کار علاوه بر گیرایی بیشتر، مدت زمان بیشتری هم به خود اختصاص می دهد. حتی اگر اساتید دوره  بسیار هم کاربلد باشند ولی مطالب خود را کوتاه و سریع بیان کنند، باعث می‌شود که دانشجو مطالب خوب دریافت نکرده و حتی از یادگیری این مطالب مهم صرف نظر کند .
 
[عکس: Support.jpg][size] [/size][size]آیا پس از اتمام دوره دیجیتال‌مارکتینگ از شما پشتیبانی می‌شود؟[/size]
یک مسئله خیلی مهم در ارزیابی دوره‌هایی که وجود دارند، پشتیبانی آن‌هاست. باید مد نظر داشته باشید که آیا این دوره‌ای که انتخاب می‌کنید دانشجویان را بعد از تمام شدن دوره حمایت و پشتیبانی می‌کنند و یا خیر. چون معمولا اکثر دانشجویان سعی می‌کنند که آموزش ببینند و بعد وارد عرصه عمل شوند، هر چند که این کار اشتباه است، اما افراد زیادی اینطور عمل می‌کنند، پس مهم است که پس از اتمام دوره پشتیبانی وجود داشته باشد که با آغاز مشکلات پیش آمده همراه شما باشد.
 
[عکس: b862278713c6b206a3d8663c9b57114e-310x233.jpg][size] [/size][size]آیا شما مدرک معتبری از شرکت برای دوره دیجیتال‌مارکتینگ دریافت می‌کنید؟[/size]
قطعا برای دانشجویانی که به دنبال یادگیری مهارت خاصی هستند، علاوه بر علمی که فرامی‌گیرند و تجربه‌ای که بدست می‌آورند، مدرکی که دریافت می‌‌کنند اهمیت زیادی دارد. بنابراین، باید به این موضوع توجه نمود که آیا شرکت مورد نظر برای دوره به شما مدرک می‌دهد و درصورت ارائه، تا چه اندازه اعتبار دارد؟ آیا می‌توان از آن در هرجایی استفاده کرد (اعتبار بین المللی دارد) و از طرفی مجوز انجام هرگونه کاری که مربوط به دیجیتال‌مارکتینگ است را به شما می‌دهد یا خیر. 
 
[عکس: cost.jpg][size] [/size]هزینه‌ای که برای یک دوره دیجیتال مارکتینگ درنظر گرفته می‌شود
اگر در اینترنت دوره دیجیتال مارکتینگ را سرچ کنید، مطمعنا تعداد بی‌شماری دوره آموزشی برایتان نماس داده می‌شود، اما اول از همه باید با خودتان روراست باشید که بودجه‌تان چقدر است و تا چه حد حاضرید هزینه کنید؟ پس از تعیین بودجه خود بررسی کنید که آیا هزینه هر دوره با ویژگی‌هایی که دارد مورد قبول است یا خیر؟ 
 
بررسی و مقایسه بهترین دوره های دیجیتال مارکتینگ ایران 113
[font]میخواهیم دوره ها و سرفصل های آموزشی دیجیتال مارکتینگ[/font] ایران را یکی یکی بررسی کنیم و ببینیم هرکدام در چند ساعت، چه سرفصل‌هایی ارائه میدهند. البته  به این نکته توجه کنید که این مقاسیه ۱۰۰% درست نیست و فقط ما مطالب خود سایت‌ها رو درمورد زمان و سرفصل در این جا بررسی می‌کنیم.
19 برای آشنایی بیشتر با دوره های آموزشی دیجیتال مارکتینگ میتوانید اینجا کلیلک کنید.