انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: مدیریت پیج اینستاگرام
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
فضا اینستاگرام از اهميت ويژه اي برخورد شده است.با توجه به اينكه در اينستاگرام امكان ارسال ويديو و تصوير در قالب پست و استوري وجود دارد اين فضا مي تواند كانال بسيار خوبي براي كسب و كارها به منظور تبليغات و بازاريابي محصولات و خدماتشان باشد. اما مديريت پيج اينستاگرام نياز به برنامه ريزي و تخصص دارد.هر پيج اينستاگرامي براي موفقيت و دريافت بازخورد مثبت و عالي از فالوورها نيازمند تحليل رقبا و تدوين استراتژي محتوا و توليد محتواي جذاب مي باشد. در عين حال جذب مخاطب (فالوور) هدفمند و  تحليل آماري پيج  اينستاگرام هر  كسب و كاري نيازمند دانش و تخصص هاي لازم مي باشد.[align=-webkit-center]
نكات مهم مديريت پيج اينستاگرام
ايجاد محتواي ارزشمند و جذاب  به طور منظم براي پيج اينستاگرام
افزايش فالوورهاي هدفمند
افزايش تعامل مخاطب با صفحه اينستاگرام
 افزايش لايك، بازديد ويديو و كامنت كاربران با استفاده از گيميفيكيشن
افزايش آگاهي از برند شما
تبليغات محصولات و خدمات شما در صفحات افراد معروف و تاثيرگذار
تدوين و اجراي كمپين هاي تبليغاتي در اينستاگرام
استفاده درست و حرفه اي از هشتگ
بردن پست مورد نظر در تاپ هشتگ و اكسپلور
مشخص كردن بهترين زمان انتشار پست ها
پاسخ گويي مناسب به كامنت ها و دايركت
ايجاد سوالات جذاب در استوري و درگيري بيشتر مخاطبان با پيج شما و پاسخگويي مناسب به كاربران
مديريت يكپارچه پبج اينستاگرام
اينستاگرام يك شبكه اجتماعي مي باشد كه كاربران با انتشار عكس ، ويديودر قالب پست و استوري شروع به فعاليت در اينستاگرام مي كنند. اغلب براي كسب و كار ،فروش محصولات و يا فروش برندينگ خود در اينستاگرام فعاليت مي كنند.پلتفرم اينستاگرام بستر مناسبي براي رساندن صداي كسب و كار شما به مخاطبان بالقوه است.
 
بنابراين اينستاگرام مي تواند يك روش عالي براي افزايش كسب ودرآمد باشد ،اما اگر مي خواهيد به نتيجه خوبي دست يابيد بايد پيج اينستاگرام را مديريت كنيد.
 
در اين راستا تيم تب طرح كليه خدمات مديريت اينستاگرام اعم از؛ ساخت پيج، توليد محتوا، انتشار محتوا، توسعه پيج، افزايش فالور، افزايش لايك، افزايش كامنت، افزايش منشن و پاسخگويي به مخاطبان را انجام مي دهد.
 
آمار مشاهده و بازديد در اينستاگرام
۲۲% كاربران اينستاگرام، حداقل يك بار در روز به آن سر مي زنند.
۳۸% كاربران اينستاگرام چندين بار در طول روز آن را بررسي مي كنند.
۲۵% افرادي كه گوشي هوشمند دارند، از اينستاگرام استفاده مي كنند.
روزانه ۹۵ ميليون پست در اينستاگرام گذاشته مي شود.
اين آمار در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است و اين نشان دهنده اين است كه آمار بازديد از پست ها بالا است.
۷۱% صاحبين كسب و كار در آمريكا در اينستاگرام عضو هستند؛
۲۵ ميليون پروفايل در اينستاگرام در رابطه با كسب و كار مي باشد؛
حدود ۹۶% برندهاي فشن نيز در اينستاگرام عضو هستند.
۸۰% كاربران اينستاگرام حداقل يك پروفايل در رابطه با كسب و كار را دنبال مي كنند.
۷۰% افراد مي خواهند كه به وسيله موبايل خود خريد را انجام دهند.
و بيش از ۲۰۰ ميليون كاربر، روزانه از اين ۲۵ ميليون پروفايل بازديد مي كنند
حدود ۸۸% كاربران اينستاگرام در خارج از آمريكا هستند.
۷۲% نوجوانان آمريكا از اينستاگرام استفاده مي كنند.
۷۱% كاربران اينستاگرام زير ۳۵ سال عضو دارند.
چرا مديريت پيج اينستاگرام در رشت ،تبريز ،تهران و …مهم است ؟
ارتقا و افزايش نرخ تعامل با توجه به تغيير در الگوريتم هاي اينستاگرام
جلوگيري از block شدن و report شدن و shadow ban  شد
عدم استفاده از ربات ها كه منجر به كاهش كارايي پيج خواهد شد
ميزان مرتبط بودن محتوي با هدف صفحه اينستاگرام
ارسال به موقع پست بر اساس گزارش هاي گذشته و بررسي عملكرد هر كدام
پاسخگويي به موقع به مخاطبان در پست ها و پيام هاي شخصي جهت ايجاد احساس بهتر و غير واقعي بودن براي
فالوورها
حفظ رعايت قانون كپي رايت
تشخيص و حذف تدريجي فالوور هاي غير فعال
مديريت پيج اينستاگرام شما به صورت حرفه اي
در حال حاضر اينستاگرام محل بسيار مناسبي براي بازاريابي محصولات و خدمات شركت هاي از طريق راه نوين مي باشد . از طرفي مديريت پيج اينستاگرام حرفه اي نياز به تخصص لازم دارد و شركت ها با توجه به منابع موجود در شركت خودشان با صرف هزينه زياد مي توانند به صورت تخصصي از اين فضاي مناسب استفاده كنند. دريافت بازخورد مثبت و عالي از اينستاگرام نيازمند تدوين استراتژي محتواي مناسب و توليد محتواي جذاب مي باشد. در عين حال جذب مخاطب (فالوور) هدفمند براي كسب و كار شما نيازمند تخصص هاي لازم مي باشد. همچنين تحليل آماري اينستاگرام هم امري بسيار حياتي مي باشد. از نكات بسيار مهم در مديريت پيج اينستاگرام مي توان به موارد زير اشاره كرد.
عكاسي تبليغاتي راه نوين بخش مهمي از ژانر عكاسي تجاري است. عكسهاي تبليغاتي و صنعتي جزئي از مجموعه فرآيند موفقيت كسب و كارها شناخته شده. اين عكسها تاثير زيادي در برندسازي محصولات و عواملي همچون شخصيت سازي برند، حفظ ثبات نام تجاري، گسترش بازار، افزايش مشتريان، ايجاد بازار هاي جديد و حفظ مشتريان فعلي دارد.
 
عكاسي صنعتي
عكاسي صنعتي از سالها پيش وجود داشته اما در سالهاي اخير اهميت ويژه اي پيدا كرده است. با ورود بازاريابي ديجيتال و فضاي كسب و كارهاي اينترنتي اهميت استفاده از عكسهاي با كيفيت بسيار پر رنگ تر شده و بسياري از كسب و كارها با در نظر گرفتن اين مهم به موفقيت هاي جديدي رسيده اند. عكاسي صنعتي با هدف معرفي مزيت هاي محصولات و يا خدمات انجام مي شود. عكسهاي صنعتي ابزارِ رسانه اي قدرتمند براي افزايش فروش كالا و يا خدمات هستند.
 
كاربردهاي عكسهاي صنعتي
عكسهاي صنعتي كاربردهاي مختلفي در رسانه هاي تبليغ دارند. اين عكسها وظيفه معرفي ماهيت، كاربرد و ويژگي هاي محصول را به خريدار دارد. طراحي كاتالوگ، بروشور، فروشگاه اينترنتي، آگهي تبليغاتي و بسياري موارد ديگر نيازمند عكسهاي صنعتي است و بدون استفاده از اين عكسها بي معنا خواهد بود.
 
عكاسي صنعتي زمينه سفيد محصولات
عكاسي صنعتي محصولات در واقع نمايش تصويري واقعي از  ماهيت و ويژگي هاي محصول است. عكسهاي صنعتي پل ارتباطي توليد كنندگان كالا و خريداران هستند. اين عكسها با استفاده از پس زمينه هاي ساده و نورپردازي بدون سايه تهيه مي شوند تا نگاه بيننده تنها بروي محصول متمركز شود. هدف از عكاسي صنعتي آگاه ساختن مشتريان از خصوصيات و مزيت هاي محصول است.
 
عكاسي صنعتي فروشگاهي محصولات
در گذشته بسياري از كسب و كارها براي معرفي كالا و يا خدمات خود از عكسهاي به اصطلاح استوك اينترنتي استفاده مي كردند. اين عكسها قالبا از كيفيت خوبي برخوردار نبودند و صرفا براي خالي نبودن فضاي عكس در تبليغات مورد استفاده قرار مي گرفتند. اما با ورود فروشگاه هاي اينترنتي به بازار كسب و كار، مردم هوشمندانه تر رفتار مي كنند. مبناي خريد مطمئن اين مشتريان غير حضوري روئيت عكسهاي واقعي و با كيفيت از محصولات است. عكسهاي صنعتي محصولات كه براي فروشگاه هاي اينترنتي تهيه مي شوند بايد از كيفيت خوبي برخوردار باشند تا بتوانند اعتماد خريداران را جلب كنند. عكسهاي صنعتي فروشگاهي هر چه با كيفيت تر و واقعي تر باشند تاثير بيشتري در افزايش فروش كالا خواهند داشت.
تبيلغات اينستاگرام
 
اگر شما صاحب يك كسب و كار هستيد، پس حتما به تبليغ اينستاگرام فكر كرده‌ايد. اين روزها اينستاگرام بزرگترين رسانه براي نشان دادن محصولات و تبليغات است. اگر به تاثير معجزه آساي تبليغ در اينستاگرام اعتقاد نداريد، بگذاريد به شما خبر بدهم در همين لحظه كه دست روي دست گذاشته‌ايد، آدمها دارند در اينستاگرام پول پارو مي‌كنند. پس به تبليغات در اينستاگرام ايمان بياوريد و آن را شروع كنيد. ولي در نظر داشته باشيد كه براي تبليغات در اينستاگرام و هزينه كردن براي آن بايد خيلي هوشمند باشيد. بهرحال بيزنس خرج دارد و آدم بايد جايي خرج كند كه سرمايه به او برگردد.
 
حالا بعد از همه اين حرفها چجوري تبليغ كنيم؟ اصلا چطور تبليغ كنيم كه باعث افزايش فالوور در اينستاگرام شود و مشتري‌ها سراغمان بيايند؟ در صفحه خودمان تبليغ كنيم يا تبليغات خود را به يك سلبريتي در اينستاگرام واگذار كنيم؟ شايد هم بهتر باشد از تبليغات اسپانسري اينستاگرام استفاده كنيم؟ حتما يكي از اينها بهتر است و بازدهي بيشتري دارد. مگر نه؟؟
 
خُب…بگذاريد به شما بگويم كه حقيقت اين است كه همه آنها واقعا خوب هستند و به قول معروف نگو كي از كي بهتره، هر گل يه بويي داره! همه مدل‌هاي تبليغات در اينستاگرام مفيد هستند و به كار مي‌آيند. اما نكته مهم اين است كه بدانيد كدام يكي بيشتر به كار شما مي‌آيد و تازه نكته مهم‌تر اين است كه كدام يكي با بودجه شما جور درمي‌آيد. مثلا تبليغات اسپانسري اينستاگرام كه توسط خود كمپاني اينستاگرام انجام مي‌شود در ايران به سختي انجام مي‌شود و هزينه آن هم بالاست. و يا مثلا تبليغات اينفلوئنسرماركتينگ كه توسط آدم‌هاي معروف يا سلبريتي‌ها اجرا مي‌شود بيشتر براي بيزنس‌هاي بزرگ است و هزينه‌آن هم براي يك كسب و كار تازه پا گرفته زياد است. ممكن است شما از آن دسته افرادي باشيد كه تازه كسب و كار خود را راه‌اندازي كرده‌اند و در اين شرايط ذخيره كردن حتي مقدار كمي پول براي شما حياتي است. ممكن هم هست كه يك بيزنس خيلي حرفه‌اي داشته باشيد كه سالهاست براي شما پول مي‌سازد و شما مي‌خواهيد با تبليغات در اينستاگرام آن را گسترش بدهيد. در هر صورت فرقي نمي‌كند.
[/align] شما هم به اين نتيجه رسيده‌ايد كه براي نمايش بهتر محصولاتتان ميتوانيد از فضاي مديريت شبكه هاي اجتماعي مثل اينستاگرام و تبليغ در پيج‌هاي اينستاگرام استفاده كنيد؟
احتمالا چند نمونه پيج هم ديده ايد كه با تبليغات در اينستاگرام به فروش زيادي رسيده اند و با خود به اين نتيجه رسيده‌ايد كه اين فرمول براي شما هم كار خواهد كرد؟
در ابتدا نمي‌خواهم توي ذوقتان بزنم و به شما مي‌گويم تا حدودي اين سخن درست است كه تبليغات در اينستاگرام يك حركت تبليغاتي در راستاي اهداف بازاريابي است و اگر به شيوه درست اجرا بشود مي‌تواند شما را به اهداف تان برساند. اما بايد همواره اين نكته را در نظر داشته كه هيچ فرمولي براي تبليغات وجود ندارد و صرفا جواب گرفتن شخصي از يك رسانه نميتواند صحه بر اين حرف بگذارد كه همگان نيز جواب خواهند گرفت بلكه براي موفقيت در مسير بازاريابي و فروش آنلاين بايد دقيقا مطابق نوع محصول و مخاطبي كه هدف گرفته ايد يك پيام جذاب و فكر شده تهيه كرده و سپس براي انتشار پيام خود در اينستاگرام يا ساير فضاي هاي دنيا ديجيتال برنامه ريزي كنيد. اينستاگرام يكي از مكان هاي مناسب براي انتشار پيام و رساندن حرف به گوش مشتري است و پيشنهاد منطقي من اينست كه ساير فضا هاي موجود براي تبليغ را نيز كنار اينستاگرام گذاشته و مزيت هاي هر يك را با هم مقايسه كنيد.