انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: یوتیوب مارکتینگ چیست؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
امروزه کسب و کارهایی به موفقیت می‌رسند که بتوانند از تمام ابزارهای موجود در جهت افزایش فروش خودشان استفاده کنند. متخصصان متوجه شده‌اند که ویدیو خیلی بیشتر از تصویر و متن تأثیرگذار است و افراد بسیاری با دانلود از یوتیوب زندگی می کنند و  به همین خاطر یوتیوب که بستر مهمی برای بازاریابی ویدیویی است می‌تواند کارایی شگفت انگیز و بی‌نظیری برای شما داشته باشد و برند شما را در سراسر ایران و جهان مشهور و معروف کند و کاری کند که فروش شما چندین و چند برابر شود. زمانی که یوتیوب به وجود آمد شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که این شبکه‌ی اجتماعی ویدیویی به یکی از مهمترین بسترها برای بازاریابی و فروش تبدیل شود. روند رشد یوتیوب در حدی بود که توسط گوگل خریداری شد و به تنهایی به یک موتور جستجوی انواع فیلم‌ها تبدیل شد و بسیاری از افراد فعال در حوزه‌ی کسب و کار به مارکتینگ درون آن می‌پردازند که امروزه به آن یوتیوب مارکتینگ می‌گویند.

ماجرای یوتیوب و یوتیوب مارکتینگ
سال 2005 بود که سنگ بنای یک پلتفرم مهم در زمینه اشتراک‌گذاری ویدیو گذاشته شد. در آخرین تحقیقات مشخص شده است که محبوبیت یوتیوب به قدری بالا است که پس از گوگل به عنوان دومین وب‌سایت پرطرفدار جهان شناخته می‌شود. این وب‌سایت اشتراگ‌کذاری ویدیو در سال 2005 توسط سه کارمند به نام‌های چاد هرلی، استیو چن و جاوید کریم که پیش از آن در شرکت پی پل کار می‌کردند تأسیس شد. در حال حاضر (سال 2020) مدیریت عامل این مجموعه را خانم سوزان دایان ووجیتسکی در دست دارد. دفتر مرکزی یوتیوب در سان برونو ایالت کالیفرنیا قرار دارد. در حال حاضر بیش از 2000 کارمند برای این مجموعه کار می‌کنند.

ضمناً از سال 2006 تاکنون مالکیت این مجموعه بزرگ و پردرآمد در دست شرکت گوگل است و درآمد بسیار خوبی از این سرویس دارد. این حد از محبوبیت وب‌سایت یوتیوب باعث شده است که کاربران علاقه عجیبی به یوتیوب مارکتینگ داشته باشند و بخواهند از این سرویس در راستای افزایش فروش محصولات و رشد و توسعه کسب و کار آنلاین خود استفاده کنند.

همیار آکادمی مقاله خوبی دارد که در آن به موضوع ولاگری پرداخته می‌شود. در سراسر این مقاله مشاهده خواهید کرد که در جهان، اولین میعادگاه عاشقان ولاگ و ولاگری، وب‌سایت یوتیوب است. بنابراین اگر شما هم به این کار علاقمند هستید، باید روی فعالیت در یوتیوب و یوتیوب مارکتینگ کار کنید. سوال بعدی که ممکن است برای ما پیش بیاید این است که چرا یوتیوب مارکتینگ تا این حد اهمیت دارد؟ پاسخ این است که:

همان طور که گفته شد یوتیوب دومین وب‌سایت پرطرفدار جهان است. به همین خاطر حضور در چنین وب‌سایت پرطرفدار و پربازدیدی باعث می‌شود که به چشم تعداد زیادی از کاربران بیایید و بتوانید به عنوان یک برند مطرح و شناخته‌شده فعالیت کنید.
بازاریابی محتوا، آن هم از نوع محتوای ویدیویی آینده بسیار درخشان و پررونقی دارد. بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها دارند تمام تلاش و کوشش خودشان را می‌کنند که بازاریابی ویدیویی را یاد بگیرند تا بتوانند اعتماد به نفس لازم برای حضور جلوی دوربین را پیدا کنند و با سخنان خود مخاطب را به سمت محصولات و خدمات خود جلب و جذب کنند.
یک برند عالی، برندی است که همه جا حضور داشته باشد. بعضی از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارها بر این باور هستند که همین که در اینستاگرام و تلگرام حضور داشته باشند، دیگر همه چیز عالی است و هیچ کم و کسری وجود ندارد. این در حالی است که یک کسب و کار اینترنتی در کنار وب‌سایت خود، هم به حضور در اینستاگرام نیاز دارد و هم باید در تلگرام، یوتیوب، پینترست و غیره حاضر باشد.
یوتیوب برای کاربران کاملاً رایگان است و برای ساخت حساب و آپلود کردن ویدیو در آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهید داشت.
اکنون که دلیل محبوبیت یوتیوب و یوتیوب مارکتینگ را عنوان کردیم، زمان آن فرارسیده است که به یک سری آمار و ارقام مهم در مورد این رسانه اجتماعی ویدیویی اشاره کنیم.

چند آمار مهم در مورد یوتیوب که باید بدانید
 دانستن این آمار می‌تواند به ما کمک کند که متوجه شویم این رسانه اجتماعی تا چه حد ارزش و اهمیت دارد و تا چه اندازه می‌تواند به رشد و پیشرفت کسب و کار و رسیدن به موفقیت ما کمک کند.
تعداد کاربران فعال ماهانه یوتیوب بر اساس آخرین آمارها 2 میلیارد نفر است.
آخرین تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد کاربران فعال روزانه یوتیوب نزدیک به 30 میلیون نفر است.
تاکنون بیش از 300 هزار کاربر برای خرید اشتراک YouTube TV هزینه پرداخت کرده‌اند.
پژوهش‌ها نشان می‌دهد که تا به حال بیش از 5 میلیارد ویدیو در این رسانه اجتماعی منتشر شده است.
هر روز در رسانه ویدیویی یوتیوب، کاربران به صورت میانگین 5 میلیارد ویدیو را تماشا می‌کنند.
ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کار اینترنتی جالب باشد که بدانند به صورت میانگین در طول یک روز، بیش از یک میلیارد ویدیو از طریق موبایل در یوتیوب پخش می‌شود. بنابراین کاربران تمایل زیادی به استفاده از موبایل جهت ورود به یوتیوب دارند.
به صورت میانگین در هر دقیقه، 500 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شود.
62 درصد کسب و کارهای اینترنتی از یوتیوب جهت یوتیوب مارکتینگ استفاده می‌کنند.
62 درصد از کاربران یوتیوب، مرد و 38 درصد زن هستند.
70 درصد از زمان تماشای ویدیو در رسانه یوتیوب مربوط به موبایل است.
95 درصد از جمعیت جهانی اینترنت ویدیوهای یوتیوب را تماشا می‌کنند.
گفته می‌شود که یوتیوب در چهار فصل سال مجموعاً حدود 4.7 میلیارد دلار درآمد دارد.