انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: مایکروسافت جزئیات آپدیت Lumia Denim ویندوزفون را منتشر کرد
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: Lumia-Denim-update.jpg]

اگر شما هم جزو علاقه‌مندان سیستم‌عامل ویندوز فون باشید، بدون شک می‌دانید که مایکروسافت قصد دارد در چند آپدیت متوالی ویندوز ۱۰ را به گوشی‌های ویندوز فونی بیاورد.بعد از انتشار همگانی لومیا ساین در چند هفته‌ی گذشته این بار اخباری مبنی بر ویژگی‌های آپدیت بعدی ویندوز فون که دنیم (Denim) نامیده می‌شود به گوش می‌رسد


بر اساس اعلام رسمی مایکروسافت، آپدیت دنیم (Denim) که در واقع ورژن رسمی آپدیت GDR۱ برای گوشی‌های لومیا است تا پایان سال میلادی برای تمام دستگاه‌های لومیا که هم‌اکنون از ویندوز فون ۸ و ۸٫۱ استفاده می‌کنند منتشر خواهد شد.
مایکروسافت با این خبر دارندگان سایر مدل‌های لومیا را نیز امیدوار کرد،زیرا بر اساس شایعات گذشته لومیا دنیم قرار بود تا پایان امسال فقط برای لومیا ۹۳۰ و ۱۵۲۰ عرضه گردد.
لومیا دنیم شامل تغییرات کوچک و بزرگی از قبیل موارد زیر می‌باشد:
نحوه‌ی صحبت کردن کورتانا(دستیار صوتی مایکروسافت)در نسخه آمریکایی بهبودهای چشمگیری پیداکرده.کورتانا در چین و انگلستان و همین‌طور نسخه آلفای آن در هند، کانادا و استرالیا در دسترس قرار خواهد گرفت.
همان‌گونه که میدانیم هم‌اکنون نیز قابلیت پوشه بندی نرم‌افزارهای مختلف در صفحه اصلی ویندوز فون ۸٫۱ وجود دارد، اما در لومیا ساین نرم‌افزارها می‌توانند در یک پوشه با کاشی زنده قرار گیرند.
Apps Corner:با این ویژگی می‌توان دسترسی و نمایش نرم‌افزارهای قرار داده‌شده در صفحه اصلی را محدود کرد.
پشتیبانی از پروتکل‌های جدید از جمله L2TP در بخش ساخت اکانت وی‌پی‌ان.
انتشار نسخه‌ی جدید Internet Explorer با سرعت و قابلیت‌های بیشتر در باز کردن صفحات وب.
لومیا کمرا عملکرد سریع‌تر ، بهینه‌تر و روان‌تری نسبت به نسخه‌ی قبلی خود خواهد داشت.
اضافه شدن قابلیت فیلم‌برداری ۴K با ضبط ۲۴ فریم بر ثانیه برای گوشی‌هایی که لنز به کار رفته در آن‌ها این قابلیت را پشتیبانی می‌کند.
اضافه شدن قابلیت تصویربرداری خودکار HDR و فلش دینامیک.
سازگاری بهتر صفحه‌نمایش(Glance) با اطلاعیه و داده‌های نرم‌افزارهای MSN هواشناسی و سلامت.
اضافه شدن قابلیت راه‌اندازی کورتانا با گفتن جمله “بیدار شو کورتانا”. (این قابلیت درگوشی‌های لومیا ۹۳۰, لومیا Icon و لومیا ۱۵۲۰ در دسترس خواهد بود)
از آنجایی که طبق روال همیشه آپدیت‌های ویندوز فون قبل از انتشار رسمی، چند هفته زودتر برای توسعه‌دهندگان از راه می‌رسند باید در روزهای آتی منتظر خبر انتشار نسخه‌ی پیش‌نمایش GDR2 باشیم