انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: چهار پارامتر مهم در خرید گوشی میان قیمت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[عکس: 20180811175701b19f11d8a442257b88d72abd6f59177e.jpg]
 
شکر خدا قیمت ها در بازار گوشی موبایل روند نزولی خود را مصرانه طی می کنند. سال ها قبل برای تملک یک گوشی موبایل با نمایشگر لمسی حداقل باید ۴۰۰ هزار تومان هزینه می کردیم، اما در شرایط کنونی می توان با ۱۱۰ هزار تومان یکی از این مدل ها را ابتیاع کرد. گوشی های ارزان قیمت از نمایشگر لمسی Resistive و مدل های گران تر از نمایشگرهای لمسی Capacitive استفاده می کنند. مدل های اشرافی علاوه بر نمایشگر لمسی، از پانل های AMOLED استفاده می کنند که رنگ هایی بی نهایت زنده و طبیعی و با رزولوشن مناسب ارائه می کنند. اما پارامترهای مهم در انتخاب گوشی میان قیمت چیست؟
 
 
 
▪ اول؛ گوشی موبایل برای مدیریت تماس هاست، از این رو اگر گوشی قادر نیست امکان مدیریت آسان تماس ها را برای کاربر فراهم کند مفت نمی ارزد. کم نیستند مدل های خوش رنگ و لعابی که قادر به انجام هزار و یک جنگولک بازی هستند، اما برای ارائه امکانات بدیهی مدیریت تماس ها، لقمه را هزار بار دور سر چرخانده اند.
 
 
 
▪ دوم؛ دومین استفاده فراگیر از گوشی موبایل برای مدیریت پیام های کوتاه است. کاربر باید بتواند پیام کوتاه را در کوتاه ترین زمان و با سهل ترین شیوه ممکن ارسال کرده یا پیام های رسیده را مشاهده کند. اسیر امکانات متعددی که برخی گوشی ها برای مدیریت پیام کوتاه عرضه می کنند نشوید و بر همان دو اصل کوتاه ترین زمان و سهل ترین شیوه ترمز کنید.
 
 
 
▪ سوم؛ مدیریت فایل ها را جدی بگیرید. هنگامی که عکسی تهیه می کنید، صدایی ضبط می کنید یا فایلی را از طریق بلوتوث به دستگاه خود انتقال می دهید باید بدانید که آنها را در کجا پیدا می کنید تا قادر به دسته بندی آنها باشید. برای مدیریت فایل ها در برخی مدل ها، کاربر بینوا باید نرم افزار گوشی را روی کامپیوتر نصب کند و از آن طریق فایل ها را به کامپیوتر منتقل و مدیریت کند. نه اینکه چنین امکانی مناسب نیست نه، اما برای قاطبه کاربران سهل نیست.
 
 
 
چهارم؛ کیفیت بلندگو و میکروفن گوشی را جدی بگیرید. گوشی ها می توانند دوربین خوب داشته باشند اما وظیفه اصلی گوشی برقراری تماس صوتی باکیفیت است. شما و مخاطب تان باید صداها را به خوبی بشنوید. البته موضوع کیفیت آنتن دهی نیز رابطه ای مستقیم با افت کیفیت صدا دارد. این موضوع را نیز می توانید به عنوان پارامتر پنجم مورد توجه قرار دهید.