انجمن تخصصی ایران سرور
دوره آموزشی سئو: بهینه سازی داخلی در سئو به چه معناست؟ - نسخه قابل چاپ

+- انجمن تخصصی ایران سرور (https://forums.irserv.ir)
+-- انجمن: بخش آموزشی (https://forums.irserv.ir/Forum-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C--1)
+--- انجمن: بخش سرورها ( سخت افزار ها ، نرم افزارها ) (https://forums.irserv.ir/Forum-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B3%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%A7-%D8%8C-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7--53)
+---- انجمن: متفرقه ( آموزشی ) (https://forums.irserv.ir/Forum-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C--57)
+---- موضوع: دوره آموزشی سئو: بهینه سازی داخلی در سئو به چه معناست؟ (/Thread-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%A8%D9%87%DB%8C%D9%86%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F--3713)



دوره آموزشی سئو: بهینه سازی داخلی در سئو به چه معناست؟ - barbod - سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶

به‌طور کلی تمامی پروسه‌هایی که برای بهبود رتبه یک سایت در نتایج جست‌وجو (سئوی آن) انجام می‌شود در دو دسته بهینه‌سازی داخل صفحه (On Page) و خارج صفحه (Off Page) جای می‌گیرند. در این نوشته می‌خواهم در رابطه بخش اول که به اختصار به آن بهینه‌سازی داخلی می‌گویم بنویسم. بهینه‌سازی داخلی به تمامی اعمالی گفته می‌شود که مستقیما برروی صفحات سایت شما انجام می‌شود. از محتوای و لینک‌های داخلی آن گرفته تا بهبود سرعت بارگذاری سایت و ساختار آن. بگذارید نوشته‌ام را با طرح یک سوال ادامه دهم.یک صفحه بهینه چه صفحه‌ایست؟در حالت ایده‌آل،‌ یک صفحه بهینه صفحه‌ایست که:
  • سریع بارگذاری می‌شود و کاربر برای مطالعه/دیدن آن معطل نمی‌شود.
  • محتواهای آن به درستی بخش‌بندی شده است و دارای ساختار مناسبی است.
  • کاربر به راحتی می‌تواند بین صفحات مختلف آن بچرخد و محتواهای دیگر (محصولات یا هر چیزی که در سایت دارید) را ببیند.
  • برای رسیدن به یک محتوای خاص،‌ بیشتر از ۳ مرحله کلیک نکند.
  • موتورهای جست‌وجو بتوانند به راحتی آن را ببینند.
  • تیترش شامل کلمات کلیدی هدف باشد.
  • Meta Description اختصاصی خودش را داشته باشد.
  • به صفحه‌ای که دیگر وجود ندارد لینک نداده باشد.
  • محتوای آن نه آنقدر کوتاه باشد که کاربر به اطلاعات مد نظرش نرسد و نه آنقدر بلند باشد که حین مطالعه خسته شود.
  • از تصاویر و ویدئو در آن استفاده شده باشد.
  • دارای آدرس (URL) کوتاهی باشد؛ اما در عین حال کاربر با دیدن آدرس آن بفهمد که در چه صفحه‌ای قرار دارد
موارد فوق بخشی از فاکتورهایی هستند که مشخص می‌کنند آیا این صفحه بهینه است یا خیر؟ در ادامه این نوشته تا حد امکان هر کدام از آنها را جداگانه توضیح می‌دهم ۱- سلسله مراتب سایت
[عکس: 201807301403170372f8abf174663abf2111e265ea091a.png]
آیا صفحات سایت شما از یک سلسله مراتب مرتب بهره می‌برند؟ مثلا اگر سایت محتوا محور دارید بهتر است آدرس‌های صفحات و ساختار آن را طوری بچینید که هر کدام از دسته‌ها زیر صفحات مخصوص خود را داشته باشند. ساختار پیشنهادی من برای یک سایت محتوا محور به شکل زیر است:
sitename.com/category/post/
یعنی در آدرس صفحات شما پس از دامنه،‌ ابتدا نام دسته‌بندی قرار بگیرد و پس از آن، لینک مربوط به خود نوشته قرار بگیرد. این مسئله به شما کمک می‌کند که ساختاری همانند Silo داشته باشید که در نهایت باعث کسب رتبه بهتر صفحات دسته‌بندی و صفحات زیرمجموعه آن دسته می‌شود.برای فروشگاه‌های اینترنتی هم می‌توانید از چنین ساختاری پیروی کنید. ابتدا دسته محصول را در آدرس صفحات بیاورید و سپس نام خود محصول.