آموزش روشهای تجزیه و تحلیل وب سایت برای سئو و سرچ طبیعی گوگل - نسخه قابل چاپ +- انجمن تخصصی ایران سرور (https://forums.irserv.ir) +-- انجمن: بخش آموزشی (https://forums.irserv.ir/Forum-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C--1) +--- انجمن: بخش سرورها ( سخت افزار ها ، نرم افزارها ) (https://forums.irserv.ir/Forum-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B3%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D8%A7-%D8%8C-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7--53) +---- انجمن: متفرقه ( آموزشی ) (https://forums.irserv.ir/Forum-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C--57) +---- موضوع: آموزش روشهای تجزیه و تحلیل وب سایت برای سئو و سرچ طبیعی گوگل (/Thread-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A6%D9%88-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%DA%86-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%DA%AF%D9%88%DA%AF%D9%84--4934) |
آموزش روشهای تجزیه و تحلیل وب سایت برای سئو و سرچ طبیعی گوگل - darkoob - Monday 19 March 2018 [dir=rtl]صفحات فرود سیگنالهای خوبی برای تحلیل ترافیک سرچ طبیعی هستند چونکه هر صفحه فرود حول یک کلیدواژه یا کالا ساخته شده. بنابراین معمولا موضوع اصلی صفحه با کلماتی که افراد در اثر سرچ اونها به صفحه هدایت شده اند همخوانی داره. شما هم میتونید ببینید سرچ چه عبارتهایی میتونه کاربر رو به کدوم صفحات فرود سایتتون برسونه. برای این کار این گزارش رو دانلود کنید (اول باید وارد اکانت آنالتیکس تون بشید). این گزارش نشونتون میده که کدوم صفحات فرود از سرچ طبیعی گوگل ترافیک میگیرند و عملکرد این ترافیک چطوریه. شما میتونید این گزارش رو با توجه به نیازهای خودتون تغییر بدید. تو این گزارش نمودار over-time گرایشات ترافیک طبیعی گوگل رو بر حسب طیف داده های فعال سایت شما نشون میده. مثلا اگه شما در بهینه سازی سایتتون فعال بوده باشید باید این نمودار در طول زمان حالت صعودی و افزایشی رو نشون بده. جدولی هم که تو گزارش می بینید تمام صفحات فرودی رو که از سرچ طبیعی گوگل ترافیک میگیرند نشون میده. این معیارها تو این جدول سنجیده میشن: فعالیتهایی که کاربرها در صفحه انجام میدن (session )، نرخ خروج (bounce rate )، متوسط زمان حضور هر کاربر در صفحه (Avg. time on page )، متوسط دوره زمانی که کاربر به هر فعالیت اختصاص میده (Avg. session duration )، درصد فعالیت های جدید ( %new sessions )، هدف نرخ تبدیل به مشتری (goal conversion rate )، برگشت سرمایه (revenue ) و ارزش هر فعالیت (per session value ). این معیارها به شما در تخمین کیفیت ترافیک سرچ طبیعی گوگل هر صفحه فرود وب سایتتون کمک میکنند. به خصوص معیار هدف نرخ تبدیل کاربر به مشتری، برگشت سرمایه و ارزش هر فعالیت خیلی میتونه در افزایش کیفیت ترافیکی که وارد میشه کمک کننده باشه و برای کسب و کارتون مفیده. این گزارش کلا برای جذب ترافیک و درگیر کردن مخاطب چیز خیلی خوبیه و در عین حال برای اینکه بتونید ترافیک ورودی به سایتتونو تبدیل به خریدار و سود بکنید یه امر ضروریه. اگه تو این مورد نیاز به اطلاعات بیشتری دارید، پیشنهاد میکنم دو مقاله زیر از دارکوب رو هم بخونید: چطور صفحه فرودی با حداکثر نرخ تبدیل کاربر به مشتری بسازیم؟ ارزش ترافیک طبیعی وب سایتتان را حساب کنید[/dir]تجزیه و تحلیل بخش بخش[dir=rtl]همونطور که در تجزیه و تحلیل صفحه فرود گفتیم، محتوا معمولا حول یک تم اصلی تولید میشه. شما میتونید محتوای وب سایتتونو بر اساس این تم ها دسته بندی کنید و عملکرد هر بخش یا تم رو جداگانه بسنجید. مثلا شاید بخواهید ببنید یه دسته از محصولاتتون چقدر خواهان داره. اگه برای هر دسته چند دسته فرعی هم درست کنید، میتونید این تحلیل ها رو هم به صورت کلی تر و هم به صورت جزئی تر انجام بدید. مثلا ببینید عملکرد دسته فرعی دوربینهای دیجیتال چطوریه و یا ببینید به طور کلی دوربینها چقدر کاربرها رو جذب میکنند. این دسته بندی ها رو بر اساس نیازهای خودتون انجام بدید. برای این که برای یه تم یه دسته بندی حرفه ای داشته باشید، اونها رو بر اساس صفحه فرود درست کنید (مثلا صفحه فرودی که حاوی دوربین دیجیتال باشه). برای تعیین تم کلی هر صفحه فرود هم میتونید بر اساس دانش خودتون عمل کنید و هم از کنسول سرچ گوگل استفاده کنید. اگه فکر میکنید برای تقسیم بندی دسته ها نیاز به راهنمایی دارید به مثالهای زیر توجه کنید:[/dir]
Acquisition > Search Engine Optimization اگه از اکانت کنسول سرچ استفاده میکنید به قسمت search traffic برید و بعد هم search queries . میتونید از فیلد فیلتر هم استفاده کنید و عبارتهایی برندی یا غیربرندی رو فیلتر کنید و هر دسته رو جدا جدا تحلیل کنید. به طرق زیر میتونید از این فهرست استفاده کنید:[/dir]
چطور محتوای وب سایت را بررسی کنیم چگونه برای سئو مطلب بنویسیم[/dir]ایده پردازی برای تولید محتوا[dir=rtl]اکثر تحلیل هایی که تا الآن در موردشون صحبت کردیم بر عملکرد کارهایی که دارید انجام میدید تمرکز داشتند. یکی از روشهای تعریف کلیدواژه های مناسب برای سئو اینه که یک کمپین اکتشافی راه بندازید. این کارو باید با استفاده از گوگل ادوردز انجام بدید. من این ایده ها رو براتون دارم:[/dir]
از لینک گزارشی که در بالای صفحه دادم وارد قسمت behavior و بعد هم site search بشید. در اینجا عبارتهایی رو می بینید که کاربرهایی که با سرچ عبارتی در گوگل وارد سایتنون شدند استفاده کرده اند. میتونید از همین عبارتها برای بهتر کردن مطالب قبلی و یا تولید محتوای جدید ایده بگیرید. تو همین گزارش میتونید یه دسته دیگه هم برای پیدا کردن صفحات فرود هر یک از کلیدواژه های سرچ داخلی وب سایتون اضافه کنید. یه استفاده دیگه اینه که متوجه میشید، اگه کاربر برای سرچ داخلی سایت در جهت اصلاح اونچه که دنبال میگشته استفاده کنه یعنی از صفحه فرود مناسبی وارد سایت نشده. darkoob.co.ir[/dir] |