انجمن تخصصی ایران سرور

نسخه‌ی کامل: (خبر فوری ) خرید سربازی ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان (خبر فوری )
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7
اس ام اس برای واریز پول بدستم رسید رفتم پلیس +10 یه فرم تعهد داد باید محضری تایید کنی در ارتباط با صحت مدرک تحصیلی من فوق دیپلمم بیشتر از 11 سال  مبلغ 21800 نمیدونم چطوری حساب کردن
تجربه افزودن ردیفی جدید به بخش درآمد های دولت از محل جرایم و خسارات در بودجه سال ۹۴ و استقبال فراوانی که از آن صورت گرفت، اینقدر شیرین بود که شاهد تکرار آن در بودجه سال آتی هم باشیم.
به گزارش «تابناک»، دولت یازدهم که سال گذشته با گنجاندن ردیف «جریمه زمان غیبت مشمولان» توانست برای مشکل کهنه سرباز فراری ها و غائبان خدمت وظیفه عمومی راهکار ارائه داده و مشکل جمع بزرگی از میانسالان را رفع و رجوع نماید، امسال تصمیم گرفته با قدرت بیشتری این موضوع را پیگیری نماید.
این را می‌شود از لایحه بودجه سال ۹۵ فهمید که در آن، سقف درآمدهای دولت از محل دریافت جریمه سربازان غائب، ۳۰ هزار میلیارد ریال (معادل سه هزار میلیارد تومان) تعیین شده و به نسبت سال قبل، افزایش سه برابری نشان می‌دهد. افزایشی که معانی فراوانی از آن می‌توان استنباط کرد.
نخستین نکته ای که تکرار این ردیف درآمدی در بودجه به ذهن متبادر می‌کند، تداوم فروش خدمت سربازی به مشمولان غائب، یا همان سرباز فراری ها در سال آینده است. آن هم در شرایطی که از زمان طرح این موضوع در بودجه سال ۹۴، این موضوع انتقادات فراوانی را رقم زده بود و به باور برخی، حکم تشویق جوانان به فرار از خدمت سربازی را داشت.
[عکس: do.php?img=520]
ماجرا زمانی جالب تر می‌شود که به یادآوریم با اجرای طرح فروش خدمت سربازی به مشمولانی که هشت سال یا بیشتر غیبت کرده‌اند، مسئولان نظام وظیفه بر محدود بودن مهلت اجرای این طرح تاکید می‌کردند و اصرار داشتند که این فرصت، محدود است و تکرار نخواهد شد. هرچند کمی بعد خبر رسید که مهلت مراجعه متقاضیان خرید خدمت مدتی دیگر تمدید شده و باز مسئولان مجبور به تکرار ادعای خود مبنی بر تمدید نشدن مهلت شدند.
این در حالی است که با پایان یافتن مهلت های در نظر گرفته شده در تیرماه سال جاری، سردار ابراهیم کریمی، جانشین رئیس سازمان وظیقه عمومی در گفت‌وگو با خبرگزاری ها، شایعه تمدید دوباره مهلت را قویا تکذیب کرد و گفت: «این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و سازمان وظیفه عمومی به هیچ وجه امکان تمدید مهلت ۱۰ روزه را دارا نیست.»
با این حساب می‌شود نتیجه گرفت که گنجاندن ردیف بودجه فروش خدمت در لایحه بودجه سال ۹۵، به نوعی تکذیبیه‌ای بر آن تکذیب است. تکذیبیه‌ای که هرچند چندماه دیر صادر شده اما آنقدر قدرت دارد که مجابمان کند با وسعت گرفتن فروش خدمت سربازی مواجه خواهیم بود چراکه می‌بینیم رقم پیش بینی شده برای آن، رشد سه برابری نشان می‌دهد.
اما چگونه ممکن است با وجود استقبال گسترده از طرح فروش خدمت سربازی در سال جاری، باز آنقدر متقاضی واجد شرایط وجود داشته باشد که دولت ردیف درآمدش از این محل را با ضرب کردن در عدد ۳ در لایحه بودجه آورده باشد؟
پاسخ به این سوال، تغییر دیگری را آشکار می‌کند که البته هنوز قطعی و نهایی نیست اما راه را برای تکرار این روند در سالهای آتی نیز باز نگه می‌دارد. تغییری که در ذیل تبصره ۱۱ لایحه بودجه سال ۹۵ آمده و مشخص نموده که درآمدهای ناشی از دریافت این جرایم غیبت سربازی می‌بایست در کجا هزینه شود. متن ای تبصره که دو بند بسیار مهم به آن پیوست شده، بدین شرح است:
تبصره ۱۱:
بند الف) به منظور تامین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر و مواردی که پرداخت خسارات بر عهده بیت‌المال یا دولت می‌باشد، وزارت دادگستری مجاز است با تصویب هیات نظارت حداکثر تا ۵۰ درصد از مازاد منابع درآمد سالانه با احتساب هزینه صندوق تامین خسارت‌های بدنی موضوع بندهای(ه) و (و) ماده ۱۱ قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث مصوب ۱۳۸۷/۴/۱۶ و احکام جایگزین آن و قوانین بعدی را از محل اعتبارات ردیف ۴۶-۵۳۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون دریافت و هزینه کند.
مدیرعامل صندوق مزبور مکلف است با اعلام وزیر دادگستری مبلغ یادشده را به نسبت در مقاطع سه ماهه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد.
بند ب) به دولت اجازه داده می‌شود تا کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از ۵ سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت معاف کند.
تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی کشور موضوع ردیف ۱۵۰۱۲۸ نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال در قالب ردیف ۱۳۲-۵۳۰۰۰۰ به صورت مساوی به ردیف‌های ذیربط تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح مطابق موافقت‌نامه متبادله با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور هزینه می‌شود.
بر اساس این پیشنهاد، میزان جریمه مشمولان غایب برای صدور کارت معافیت نظام وظیفه به شرح زیر می‌باشد:
[عکس: do.php?img=521]
در پایان گفتنی‌ست:
۱- به ازای هر سال غیبت مازاد بر ۵ سال، ۱۰ درصد به مبالغ جریمه پایه اضاف شده و مدت غیبت بیش از شش ماه، یک سال محسوب می‌شود.
۲- برای مشمولان متاهل ۵ درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند ۵ درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.
اکنون کافی است به بند (ب) این تبصره دقت کنید تا دستتان بیاید چه تغییری در قانون فروش خدمت سربازی که در انتهای سال پیش به تصویب مجلس رسید و در نیمه نخست امسال به اجرا در آمد، حاصل شده است. کاهش مدت غیبت متقاضیان خرید خدمت از ۸ سال به ۵ سال.
به عبارت بهتر، اگر بر اساس قانون بودجه سال جاری تنها مشمولان غائبی که هشت سال یا بیشتر غیبت کرده بودند، مجاز به خرید خدمت شناخته شده بودند، بر اساس لایحه بودجه سال ۹۵، آن دسته از مشمولانی که ۵ سال یا بیشتر است که سرباز غائب شده‌اند، [به شرط تصویب این تبصره در مجلس و تایید آن در شورای نگهبان] خواهند توانست برای خرید خدمت اقدام نمایند و این یعنی افزایش دایره کسانی که سرباز فراری و متقاضی خرید خدمت هستند.
به این ترتیب می‌شود از هم اکنون حدس زد که در لایحه بودجه سال ۹۶، مدت غیبت کاهش یافته و رقم پیش بینی دولت از درآمدهایش از این بخش، افزایش دیگری را تجربه کند؛ حدسی که احتمالا برخی مشمولان خدمت وظیفه عمومی را مجاب خواهد کرد که به جای اعزام به خدمت، پیوستن به جرگه سربازان غائب را تجربه نموده و منتظر لایحه بودجه های سال های بعد بمانند.
البته این تنها اشکال عملکرد دولت مردان در این خصوص نیست، بلکه دقیق شدن در لایحه بودجه سال ۹۵ ثابت می‌کند دولت مردان هیچ توجهی به اشکالات آشکار این طرح نداشته‌اند وگرنه دست کم تدبیری اتخاذ می‌کردند که معکوس بودن روند اخذ جریمه شان را درمان کنند.
شاید هم این اشکالات مورد توجه شان قرار گرفته باشد ولی درآمدهای ناشی از فروش خدمت سربازی در ماه های نخست امسال مانع از آن شده باشد که در این روند اصلاحی صورت دهند. روندی که حتما با منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه عمومی هماهنگ شده و با موافقت ایشان در بودجه گنجانده شده است که اگر غیر ازاین باشد، تصویب آن در مجلس و شورای نگهبان به مشکل خواهد خورد.
[عکس: do.php?img=522]جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن تشریح آخرین آمارها و جزئیات ثبت مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی از واجدان شرایط خواست که تا پایان امسال مبلغ جریمه خود را پرداخت کنند.
سردار ابراهیم کریمی درگفت‌وگو با ایسنا، درباره ثبت نام مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی و اتمام این مهلت همزمان با پایان دی ماه اظهارکرد: همانطور که بارها اعلام کرده‌ بودیم مهلت ثبت نام در مرحله دوم طرح جریمه ریالی تا پایان دی ماه بود و هم اکنون این مهلت به پایان رسیده است و احتمال تمدید آن نیز بسیارکم است.

وی درباره اینکه در مرحله دوم طرح چه تعداد از مشمولان غایب ثبت نام کرده‌اند، گفت: آمارهای نهایی از مراکز پلیس+۱۰ طی یک دو روز آینده به دست ما خواهد رسید و عدد قطعی اعلام خواهد شد اما در حال حاضر برابر آخرین آمارهایی که تا روز ۲۸ دی ماه داشته‌ایم حدود ۴۰ هزار نفر برای بهره مندی از مرحله دوم طرح جریمه ریالی ثبت نام کرده‌اند و به عبارتی می‌توان گفت که با احتساب ثبت نام کنندگان مرحله نخست در مجموع چیزی حدود ۳۲۸ هزار نفر از مشمولان خدمت سربازی با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ درخواست خود را ثبت کرده‌اند، که برای کلیه ۲۸۸ هزار نفری که در مرحله نخست ثبت نام کرده‌اند پیامک تعیین تکلیف ارسال شده است و آنان فرصت داشتند تا جریمه خود را پرداخت کنند.
کریمی درباره اینکه آیا درحال حاضر ثبت نام کنندگان مرحله نخست همچنان امکان پرداخت جریمه خود را دارند یا خیر؟ گفت: اگر این افراد با مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ درخواستی مبنی بر عدم انصراف را به ثبت رسانده باشند تا پایان امسال فرصت پرداخت جریمه ریالی را دارند و در غیر اینصورت همچون دیگر مشمولان غایب با آنان برخورد شده و باید به سربازی بروند.
به گفته جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، ثبت نام کنندگان در مرحله دوم طرح جریمه ریالی سربازی نیز در صورتی که واجد شرایط تشخیص داده شوند، تا پایان امسال برای پرداخت مبلغ جریمه خود فرصت دارند.
وی همچین درباره ارسال پیامک تعیین تکلیف برای متقاضیان مرحله دوم نیز گفت: باتوجه به اینکه در مرحله نخست اجرای طرح بانک‌های اطلاعاتی سازمان وظیفه عمومی تکمیل شد، بنابراین در این مرحله بررسی مدارک و شرایط متقاضیان از همان ثبت نام آغاز شد و تا کنون برای بیش از نیمی از ثبت نام کنندگان مرحله دوم طرح جریمه ریالی پیامک تعیین تکلیف ارسال شده و همانطور که گفتم آنها تا پایان سال فرصت پرداخت مبلغ جریمه را دارند.
جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: اگر متقاضیان تا پایان امسال نسبت به پرداخت مبلغ جرائم اقدام نکنند، این کار به منزله انصراشان قلمداد شده و همچون دیگر مشمولان غایب باید به سربازی اعزام شوند.
کریمی اضافه کرد:‌ پیامک تعیین تکلیف برای دیگر متقاضیان مرحله دوم نیز طی روزهای اخیر ارسال خواهد شد.
جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین تاکید کرد که امکان قسط بندی جرائم وجود ندارد و طبق قانون مبلغ جریمه باید یکجا پرداخت شود.
وی همچنین درباره اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال آینده نیز گفت: تا کنون هیچ تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده و ستادکل نیروهای مسلح مشغول پیگیری این موضوع است و هر تصمیمی که گرفته شود ما نیز آن را اجرا کرده‌ایم اما با توجه به اینکه تصمیم قطعی دراین باره گرفته نشده بهتر است مشمولان نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کنند.
 
مشمول با فاصله دو زانو بیشتر از ۱۰ سانت معاف میگردد ...
در این زمینه روابط عمومی سازمان نظام وظیفه پاسخ داد:” بلی بر اساس ضوابط موجود در حال حاضر فاصله بین دو زانو اگر بیشتر از ۱۰ سانتی متر باشد با تشخیص شورای پزشکی سازمان وظیفه عمومی ناجا می تواند معاف دائم از خدمت باشد.”   sh
ایسنا نوشت: تبلیغات برای انتخابات مجلس شورای اسلامی کم و بیش آغاز شده و در این بین ممکن است برخی نامزدها برای رای آوری وعده‌هایی بدهند که امکان اجرایی شدن آن وجود ندارد. وعده‌های مربوط به قوانین سربازی از جمله آنهاست که جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، بر ضرورت پرهیز از آن تاکید کرد.
سردار موسی کمالی درباره وعده‌های تبلیغاتی برخی از نامزدهای انتخاباتی مجلس پیرامون قوانین سربازی اظهار کرد: با توجه به اینکه سربازی به توان رسمی نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور ارتباط دارد، قطعا تصمیم‌گیری در مورد آن از سوی ستاد کل نیروهای مسلح انجام می‌شود.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به اینکه سربازی با موضوع امنیت و بنیه دفاعی کشور در ارتباط است، بنابراین نمی‌توان به این موضوع به عنوان یک مساله احساسی و در یک فضای تبلیغاتی و انتخاباتی نگاه کرده و اظهار نظر کرد.
به گفته جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح برای اظهار نظر در مورد سربازی باید مولفه‌های مختلف از جمله وضعیت ژئوپلیتیکی کشور، تهدیدات، آمایش سرزمینی، ابزارهای دفاعی و… مدنظر قرار بگیرند.
کمالی با بیان اینکه سربازی یک موضوع تخصصی است که باید به شکل تخصصی مورد بررسی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بنابراین تاکید ما به نامزدهای محترم شورای اسلامی این است که به حوزه سربازی ورود نکنند و با دادن برخی از وعده‌هایی که اجرایی نبوده یا احتمال آن ضعیف است برای جوانان و مشمولان مشکل ایجاد نکنند.
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: متاسفانه ممکن است برخی از جوانان با اعتماد به این سخنان وارد غیبت از سربازی شده و بعد به همین دلیل در مسیر زندگی آینده‌شان لطمه وارد شود...
پورابراهیمی: مبلغ پرداختی جرایم افرادی که بیش از ۸ سال غیبت خدمت نظام وظیفه داشته باشند مشخص شد.
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، از مشخص شدن مبلغ پرداختی جرایم افرادی که بیش از ۸ سال غیبت خدمت نظام وظیفه داشته باشند خبر داد.
محمدرضا پورابراهیمی افزود: این جرایم قابلیت پرداخت به صورت نقد و اقساط را دارد.
وی نرخ جرایم غیبت نظام وظیفه برای هفت گروه را به این شرح اعلام کرد:
۱٫ دپپلم – ۱۵ میلیون تومان
۲٫ فوق دیپلم – ۲۰ میلیون تومان
۳٫ لیسانس – ۲۵ میلیون تومان
۴٫ فوق لیسانس – ۳۰ میلیون تومان
۵٫ دکتری پزشکی – ۳۵ میلیون تومان
۶٫ دکتری غیرپزشکی – ۴۰ میلیون تومان
۷٫ پزشکان متخصص و بالاتر – ۵۰ میلیون تومان
پورابراهیمی تاکید کرد: این مصوبه کمیسیون تلفیق به منزله فروش خدمت سربازی نیست و صرفا برای کسانی است که بالای ۸ سال غیبت دارند و با پرداخت این جرایم به خدمت سربازی نخواهند رفت.
[عکس: do.php?img=554]

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی از خبرهای منتشر شده پیرامون تصویب فروش سربازی در مجلس، گفت: روز گذشته برخی از رسانه‌های گروهی به نقل از یکی از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کردند که فروش سربازی در سال ۹۵ به تصویب رسیده است که این موضوع صحت ندارد و ستاد کل نیروهای مسلح هیچ تصمیمی برای فروش سربازی نداشته و آن را مغایر با اجرای عدالت در جامعه می‌داند.
وی با بیان اینکه آنچه که در کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده، کلیات اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال ۹۵ است، گفت: براین اساس مقررات پرداخت جریمه مشمولان غایب که تا پایان سال ۹۴ بیش از هشت سال و تا پایان سال ۹۵ بیش از ۹ سال غیبت داشته باشند، مورد تصویب کمیسیون تلفیق و موافقت ستاد کل نیروهای مسلح قرار گرفته است.
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید دوباره بر اینکه اخبار مبنی بر فروش سربازی و یا کاهش سنوات غیبت در طرح جریمه ریالی سربازی مورد تایید نیست، گفت: لذا به مشمولان وظیفه و خانواده‌های آنان تاکید می‌کنم که به شایعات توجه نکرده و براساس مقررات جاری، تکلیف خدمت سربازی خود را مشخص کرده تا دچار مشکل نشوند.
سردار کمالی با بیان اینکه با تصویب کلیات طرح پرداخت جریمه ریالی سنوات بهره‌مندی از این غیبت در سال ۹۵ به ۹ سال افزایش خواهد یافت، تاکید کرد: این همان موضوعی است که مورد تایید ستاد کل نیروهای مسلح نیز بود و باقی موارد شایعه بوده و با هماهنگی ستاد کل انجام نشده است.
وی افزود: درباره جزییات و نحوه اجرای طرح جریمه ریالی سربازی در سال ۹۵ تصمیم‌گیری خواهد شد. رقم‌های پرداختی در سال آینده نیز از مواردی است که پس از بررسی نهایی و اعلام خواهد شد.
جانشین اداره سرمایه‌های انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از مشمولان سربازی خواست که هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت سربازی خود اقدام کرده و به امید شایعات و خبرهای کذبی که منتشر می‌شود، خود را دچار مشکل نکنند.
سردار کمالی در خاتمه با اشاره به مشمولانی که در سال جاری اقدام به ثبت درخواست خود کرده و پس از موافقت تا کنون نسبت به پرداخت جریمه ریالی خود اقدام نکرده اند، به ایسنا گفت: این افراد تا پایان امسال فرصت دارند تا جریمه ریالی خود را پرداخت کنند در غیراینصورت با توجه به اینکه در سال آینده سنوات غیبتشان افزوده می‌شود باید بر اساس نرخ جدید ، جریمه خود را پرداخت کنند.
‌‌[عکس: do.php?img=630]

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از قانون جدیدی که امسال تصویب شده، خبر داد و گفت: افرادی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نیستند، می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند.


سردار تقی مهری در حاشیه نشست فصلی رؤسای پلیس راهور در جمع خبرنگاران درباره ابلاغیه دولت در خصوص دریافت گواهینامه بدون نیاز به داشتن کارت پایان خدمت، گفت: برابر قانونی که توسط مجلس تصویب شده، همه کسانی که دارای کارت پایان خدمت یا معافیت نیستند، می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند، اما از آنجایی که اجرای این قانون نیاز به تدوین دستورالعمل دارد، اجرای آن به تأخیر افتاد. از جمله موانع اجرای این طرح، سربازان غایب و فراری هستند که باید درباره نحوه گرفتن گواهینامه آنها، موانع قانونی رفع می‌شد.


قانون خرید جریمه سربازی برای سومین سال تمدید شد


در سال گذشته و همچنین سال جاری، تبصره‌ای به بودجه آمد که شرایطی را برای مشمولان غایب فراهم آورده و در راستای اجرای آن تعداد زیادی از غایبان می‌توانستند بر اساس مفاد آن نسبت به پرداخت جریمه اقدام کرده و کارت معافیت دریافت کنند. بعد از اجرای این قانون در سال ۱۳۹۴، اجرای آن در سال جاری نیز در چند مرحله مورد بحث قرار گرفت، ولی در نهایت تبصره مربوطه با لایحه بودجه سال جاری به مجلس رفت، مصوب و در قالب تبصره (۱۱) قانون بودجه امسال به اجرا در آمد.
اما در شرایطی که برای تمدید این قانون در بودجه سال آینده نیز گاها اظهارات متناقضی مطرح بود، بر اساس آنچه که منابع مطلع به ایسنا خبر داده‌اند در جریان بررسی و تصویب تبصره‌ها و احکام لایحه بودجه ۱۳۹۶، بار دیگر با تاکید وزیر دفاع و البته تایید وتصویب هیات دولت، تبصره سال گذشته بار دیگر در لایحه قرار گرفته است و برای تصویب به مجلس خواهد رفت.
این در حالی است که تبصره مربوط به شرایط معافیت مشمولان غایب در سال آینده تفاوتی با آنچه در سال جاری اجرا شد نداشته و چارچوب کلی آن تکرار شده است.
بر اساس قانون بودجه ۱۳۹۵، دولت می‌تواند کلیه مشمولان خدمت وظیفه عمومی را که بیش از هشت‌سال غیبت دارند با پرداخت جریمه مدت زمان غیبت از ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان به‌صورت نقد و اقساط تا پایان سال معاف کند که برای سال آینده نیز کلیت آن ظاهرا قابل اجراست، مگر اینکه در مورد قسطی پرداخت‌ها تغییری ایجاد شود.
همچنین پایه جریمه برای مشمولان با بیش از هشت سال غیبت با تحصیلات زیردپیلم ۱۰ میلیون تومان، دیپلم ۱۵ میلیون، فوق دیپلم ۲۰ میلیون، لیسانس ۲۵ میلیون، فوق لیسانس ۳۰ میلیون، دکترای غیرپزشکی ۳۵ میلیون، دکترای پزشکی ۴۰ میلیون و پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰ میلیون تومان خواهد بود.
بنابر تبصره (۱۱) لایحه بودجه به ازای هر سال غیبت مازاد بر هشت سال ۱۰ درصد به مبلغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش ماه یکسال محسوب خواهد شد. همچنین برای مشمولان متاهل پنج درصد و برای مشمولان دارای فرزند نیز به ازای هر فرزند پنج درصد از مجموع مبلغ جریمه کسر می‌شود.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا از آغاز ثبت نام جرایم غایب سربازی خبر داد و گفت: چنانچه افراد متاهل و دارای فرزند باشند به ازای همسر و هر فرزند آنها پنج درصد تخفیف می‌گیرند. به این ترتیب برای مثال اگر فرد دو فرزند داشته باشد و همسر وی نیز حاضر باشد، مشمول ۱۵ درصد تخفیف می‌شود.
 
[عکس: do.php?img=644]
به گزارش ایسنا، سردار ابراهیم کریمی در خصوص جرایم مشمولان غایب سربازی گفت: ثبت نام تقسیط جرایم از امروز آغاز خواهد شد و چنانچه افراد تمایل داشته باشند جرایم خود را به صورت قسطی پرداخت کنند باید درصدی از مبلغ را پرداخت و مابقی آن را تا پایان امسال تسویه کنند.
وی همچنین اعلام کرد: کمتر از یک میلیون نفر می‌توانند از این طرح استفاده کنند. این در حالیست که سال گذشته ۱۷۹ هزار نفر برای تقسیط جرایم خود ثبت نام کردند و در سال ۹۴ نیز ۳۲۰ هزار نفر ثبت نامی داشتیم.
وی ادامه داد: امسال گروه جدیدی به این تعداد اضافه خواهد شد و به این ترتیب حدودا یک میلیون نفر آمار کلی هشت سال غیبتی‌ها خواهد بود.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا ضمن بیان آنکه جریمه‌ها بر اساس مولفه‌هایی همچون مدارک تحصیلی محاسبه خواهد شد گفت: برای محاسبه جرایم هشت سال پایه در نظر گرفته می‌شود و به ازای هر سال اضافه تر از هشت سال ۱۰ درصد به مبلغ جریمه اضافه خواهد شد.
وی در خصوص شرایط بهره مندی از تخفیف جرایم نیز تصریح کرد: چنانچه افراد متأهل و دارای فرزند باشند به ازای همسر و هر فرزند آنها پنج درصد تخفیف می‌گیرند. به این ترتیب برای مثال اگر فرد دو فرزند داشته باشد و همسر وی نیز حاضر باشد مشمول ۱۵ درصد تخفیف می‌شود.
کریمی ادامه داد: فرآیند راستی آزمایی مدارک افراد از روز ثبت نام آغاز خواهد شد و به طور کلی حدود یک ماه طول می‌کشد.
وی افزود: پس از دریافت استعلام‌ها و طی فرآیند راستی آزمایی، پیامکی به فرد ارسال خواهد شد که میزان جریمه وی مشخص شده و به فرد اعلام می‌شود تا به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کند تا شناسه پرداخت بانک را اخذ کرده و بتواند مراحل اقساط جریمه خود را به انجام برساند.
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا در پایان گفت: این فرآیند به طور کلی یک ماه به طول خواهد انجامید و فرد پس از پرداخت اقساط خود کارت پایان خدمت خود را دریافت خواهد کرد.
صفحات: 1 2 3 4 5 6 7